Located in the National Gallery of Victoria art museum in Australia, this merry-go-round-looking-place is full of surprises.
The National Gallery of Victoria’s café has been entirely rethought as part of a project of the museum’s triennial program. Tremendously colorful, joyful and smooth, Boudoir Babylon enables visitors to gather in a place that celebrates diversity. Stereotypically gendered colours such as baby blue and pink pastel colors and « queer-oglyphs »* aim at shaking up our society’s clichés and hierarchies.
The colored dividers makes this coffee social distancing compliant whereas it is built as a theatre of conversation and exchange, a multidimensional space designed for both togetherness and solitude.
*term invented by A. N. Furman and Sibling Architecture to describe the icons that play with gender and body part symbolism
Situé dans la National Gallery of Victoria en Australie, ce lieu semblable à un manège est plein de surprises.
Le café de la National Gallery of Victoria a été entièrement repensé dans le cadre du programme triennal du musée. Joyeusement coloré tout en restant doux, Boudoir Babylon permet aux visiteurs de se réunir dans un lieu qui célèbre la diversité. Des couleurs genrées stéréotypées telles que les pastels bébé bleu ciel et rose et les « queer-oglyphs »* ont pour but de secouer les clichés et la hiérarchie de notre société.
Les pans de séparation colorés font de ce café un lieu qui respecte la distanciation sociale alors qu’il est construit comme un théâtre de conversation et d’échange, un espace multidimensionnel permettant convivialité et solitude.
*terme inventé par A. N. Furman et Sibling Architecture pour décrire les symboles qui jouent avec le symbolisme du genre et des parties du corps
Place/ Boudoir Babylon, NGV, Australia
Architect(e)/ Designer Adam Nathaniel Furman, Melbourne’s Sibling Architecture
Photographes/ Sean Fennessy, Eugene Hyland, Tom Ross
Information/ Australian Design Review
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